آموزش افزایش آمار بازدید
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
آموزش افزایش آمار بازدید

  نکاتی در مورد ساخت وبلاگ

وبلاگ نویسی هم مثل هر کار دیگری نیازمند تخصص است ،سرویس ساخت وبلاگ فارسی بیگ سایت نكاتي از وبلاگ نويسي را براي کاربران محترم گرد آوری کرده كه البته بکار بستن این توصیه ها موجب موفقيت بيشتر وبلاگ شما خواهد بود.

  انتخاب قالب وبلاگ

طرح قالب وبلاگ یکی از مهمترین عوامل برای حفظ بازدید کننده ای است که وارد وبلاگ شما شده است.طرح قالب بهتر است متناسب با مطالب در نظر گرفته شود تا به سلیقه شخصی این نکته بسیار مهم است ، بیننده هایی که وارد وبلاگتان می شوند را نباید آسان از دست دهید .از پیغام های خوش آمد گویی در ورود و خداحافظی از کاربر در هنگام خروج پرهیز کنید.

  آموزش انتخاب نام وبلاگ

اولین قدم برای شروع همیشه یک ایده و موضوع خوب برای شروع بوده و خواهد بود ، بلافاصله بعد از ایده پردازی نیاز به انتخاب یک اسم برای وبلاگ داریم .انتخاب اسم یکی از مراحل مشکل اما بسیار مهم است ، اسم انتخابی بهتر است تا حد امکان با موضوع و ایده شما ارتباط داشته باشد .تا حد امکان کوتاه و بدون کاراکتر های اضافی نظیر علامت منها - ، اعداد و غیره باشد .بعد از انتخاب اسم مناسب وبلاگ را در یکی از سرویس دهنده های ارائه دهنده وبلاگ ثبت کنید .در انتخاب سرویس دهنده دقت کنید ، بهتر است از سرویس دهنده های قدیمی استفاده کنید که وبلاگتان دچار قطعی نشود یا بعد از مدتی مطالب از بین نرود .بلاگفا ، بیگ سایت ، روزبلاگ ، پرشین بلاگ ، میهن بلاگ و بلاگ اسکای میتواند گزینه های بهتری نسبت به سرویس دهنده های دیگر باشد .در وبلاگی که ایجاد کردید فعلا فقط یک مطلب درج کنید و سعی کنید بعد از ثبت وبلاگ از بروزرسانی های مکرر خودداری کنید تا وبلاگتان را در گوگل ثبت کنید .بعد از ثبت وبلاگ در موتورهای جستوجو اقدام به بروز رسانی کنید که برای این بخش هم آموزش هایی هست که در ادامه عرض می کنم .

  آموزش ثبت وبلاگ در گوگل

برای ثبت وبلاگ خود در گوگل وارد لینک زیر شوید .

 

آدرس وبلاگ خود را به این صورت وارد کنید
(http://nameblog.servisblog.com)
در قسمت nameblog آدرس وبلاگ و در قسمت servisblog.com آدرس سرویس دهنده باید نوشته شود .سپس روی گزینه (نشانی وب را به فهرست بیفزا) کلیک کنید ، بهتر است در دو روز این عملیات را انجام دهید .یک هفته تا ده روز طول میکشد تا وبلاگ شما در موتورهای جستجو وارد شود ، برای تست اینکه وبلاگتان در گوگل ثبت شده یا خیر این عبارت site:http://nameblog.servisblog.com را در گوگل جستجو کنید .

در قسمت nameblog آدرس وبلاگ و در قسمت servisblog.com آدرس سرویس دهنده باید نوشته شود .بعد از اینکه وبلاگ در گوگل ثبت شد کار افزایش آمار بازدید را شروع کنید ، قبل از آن هر اقدامی تقریبا بی فایده است

  نحوه بروز رسانی مطالب وبلاگ

بعد از اینکه مطمئن شدید وبلاگتان در موتور جستوجوی گوگل ثبت شده می بایست به نحوه بروز رسانی وبلاگتان بیندیشید .سعی کنید از کپی کردن مطالب از سایت ها و وبلاگ ها پرهیز کنید و یا حداقل مطالب را دستکاری کنید چون گوگل متوجه می شود که مطالب کپی شده و امتیازی برای وبلاگتان در نظر نمی گیرد . هنگام کپی مطالب ابتدا همه مطلب را در یک فایل notepad قرار دهید ، فایل نت پد در تمامی ویندوز ها وجود دارد .

از منوی استارت > all programs > سپس گزینه Accessories > و سپس فایل نت پد Notepad

اما این سوال ایجاد می شود که این چه کمکی به مطلب وبلاگ میکند !؟ بسیاری از سایت ها در متن خود از لینک استفاده می کنند و وقتی شما مطلب را مستقیم از سایتی بردارید و در وبلاگتان قرار دهید . گوگل دقیقا متوجه می شود که مطلب کپی است و از کجا کپی شده ، اما وقتی مطلب را در این فایل قرار دهید و بلافاصله همان مطلب را از این فایل کپی کرده و در وبلاگ درج کنید . لینک ها و کدهای اضافی که در متن به صورت مخفی وجود دارد حذف می شود و مطلب خالص را در وبلاگتان درج میکنید ، حتما مطالب را نیز ویرایش کنید و برخی کلمات را تغییر دهید که کپی بودن مطلب از نظر گوگل مشخص نشود .

چنانچه مطلب شما عکس و تصویر نیست و فقط متن است ، برای متن خود یک تصویر انتخاب کنید ، که بالای مطلب قرار دهید و تا حد امکان تصویر با موضوع متن همخوانی داشته باشد . این کار باعث شیک شدن وبلاگ و جذب بازدید کننده می شود . سعی کنید از درج تصاویر بسیار بزرگ یا بسیار کوچک خود داری کنید . عرض تصویر بهتر است 400 پیکسل باشد ، در صورت امکان گوشه تصویر آدرس وبلاگ خود را کوچک درج کنید . این کار نشان می دهد که مطلب اختصاصی برای وبلاگ شما آماده شده و بیننده نمیتواند مطلب را در سایت یا وبلاگ دیگری پیدا کند . از درج متن با سایز بزرگ در عکس پرهیز کنید چرا که زیبایی تصویر بسیار مهم است . هم اکنون تمام سرویس دهنده های وبلاگ این امکان را دارند که مطلب را با تنظیم ساعت و تاریخ توسط کاربر، در آینده نمایش دهند . سعی کنید از این امکان بهرمند شوید ، مطلب را طوری تنظیم کنید که ساعت 3 الی 5 بامداد در وبلاگ درج شود . اما علت اینکار ، در این ساعات بروز رسانی وبلاگ ها به حداقل می رسد ، همیشه وبلاگ های بروز شده در صفحه اصلی سرویس دهنده درج می شود . صفحه اول سرویس دهنده ها هم معمولا دارای پیج رنک بالا است ، پس هرچه زمان بیشتری وبلاگ شما در صفحه نخست نمایش داده شود از نظر گوگل ارزشمند تر است و پیج رنک بالاتری دریافت می کنید . پس همیشه این نکته بسیار مهم را در ذهن داشته باشید که بهترین زمان بروز رسانی وبلاگ ها 3 الی 5 بامداد است ، سعی کنید از ساعت دقیق هم استفاده نکنید چرا که معمولا همه این کار را میکنند و در یک لحظه تعداد زیادی وبلاگ بروز می شود . مثلا ساعت 3:12 دقیقه را انتخاب کنید که اگر تعدادی کاربر ساعت 3 وبلاگشان را بروز کرده اند وبلاگ شما بعد از اینها بروز رسانی شود و حداقل یک ساعت در صفحه اصلی سرویس دهنده باقی بماند .

از لینک در مطلبتان استفاده کنید ، برخی کلمات را انتخاب کنید و از طریق علامت زنجیر که در همه سرویس دهنده ها وجود دارد آن کلمه را به صفحه اول وبلاگتان لینک کنید . علت اینکار این است که در صورتی که وبلاگ های دیگر از مطالب شما کپی کنند ، گوگل متوجه این امر می شود و امتیازی به آن وبلاگ ها نمیدهد و امتیاز را برای وبلاگ شما منصوب می کند . همچنین بیننده وبلاگ هایی که از مطالب شما کپی کرده اند ممکن است روی لینک هایی که در متن قرار دادید کلیک کنند و وارد وبلاگ شما شوند و بازدید وبلاگ شما بالاتر می رود . پس هرگز از کدهای راست کلیک ممنوع و قفل انتخاب متن استفاده نکنید و اجازه دهید محتوی وبلاگ شما با این ترفند کپی شود و از کپی کردن ها سود ببرید .

همیشه بخشی از چند خط از متن را در بخش اصلی وبلاگ درج کنید و متن اصلی را در ادامه مطلب قرار دهید . این روش دو حسن دارد ، اول اینکه صفحه اصلی وبلاگ شما مرتب است و شلوغ بنظر نمی رسد ، دوم اینکه بیننده هر مطلبی که دوست دارد مطالعه کند روی ادامه مطلب کلیک می کند و آمار بازدید وبلاگ شما بالاتر می رود . وبلاگتان را پشت سر هم بروز نکنید ، از درج مطلب در آینده استفاده کنید و در هر 24 ساعت حداقل 1 مطلب و حداکثر 2 مطلب درج کنید . به این صورت فرصت می دهید که گوگل مطالب را شناسایی کند ، چنانچه پشت سر هم مطلب را در وبلاگ قرار دهید بسیاری از مطالب در گوگل شناسایی نمی شود و زحمات شما بی ثمر باقی خواهد ماند . هنکامی که مطلب شما کاملا آماده ارسال می شود ، از کلمات کلیدی که در هر سرویس دهنده این بخش وجود دارد استفاده کنید ، کلماتی که فکر میکنید بیشتر جستوجو می شود را وارد کنید ، هرگز در این بخش جمله وارد نکنید و فقط کلمات کلیدی حداکثر تا 3 لغت برای هر کلمه کلیدی وارد کنید . و در مجموع بیش از پنج کلمه کلیدی انتخاب نکنید چرا که هر کلمه ای که انتخاب می شود یک صفحه ی جداگانه در وبلاگ بوجود می آید و صفحات زیاد با مطالب کم باعث سردرگمی موتورهای جستجو می شود ، پنج کلمه کلیدی برای هر مطلب کاملا استاندارد است .

  تنظیمات و آخرین نکات کلیدی

در صفحه اصلی وبلاگ بیش از 12 مطلب قرار ندهید و در بخش تنظیمات وبلاگ ، مطالب صفحه اصلی را بین 8 الی 12 تنظیم کنید. اجازه دهید مطالب قدیمی در صفحه آرشیو مطالب قرار بگیرند ، صفحات آرشیو از دید گوگل هرگز پنهان نیست و در نتیجه جستجو نمایش داده می شود. از آرشیو هفتگی استفاده نکنید ، آرشیو ماهانه بهترین گزینه است . با هر وبلاگی تبادل لینک نکنید ، چرا که شما حرفه ای وبلاگ نویسی می کنید و می توانید امتیاز های زیادی کسب کنید ، با تبادل لینک این امتیاز را با وبلاگ دیگری تقسیم میکنید و همینطور وبلاگ مورد نظر امتیازش را با وبلاگ شما تقسیم می کند . پس تا حد امکان فقط با وبلاگ های بهتر از خودتان تبادل لینک کنید که مطمئن هستید این تبادل لینک برای شما سودمند است. از ابتدا انتظار بازدید چند هزارتایی را نداشته باشید و هرگز سعی نکنید با تقلب آمار وبلاگتان را بالا ببرید ، با بکار گیری این روش هایی که در این مطلب مطالعه کردید هر روز تعداد بیننده بیشتری از روز قبل خواهید داشت و آمار بازدید صعودی نشانه موفقیت شماست . اگر همین روش را در مدت زمان طولانی انجام دهید در کمتر از یک سال وبلاگ پربازدید خواهید داشت . .

 

در ساخت وبلاگ به علایق گوگل توجه ویژه کنید .

موتور جستجوی گوگل حدود هشتاد درصد از بازدید روزانه سایت ها و وبلاگ های موجود در اینترنت را تامین می کند . لطفا بخاطر داشته باشید که تنها ثبت و ساخت وبلاگ شما در گوگل کافی نیست بلکه موتور جستجوی گوگل بعد از شناخت وبلاگ شما به موضوعات مورد علاقه خود در وبلاگ یا سایت شما توجه ویژه می کند که این توجه باعث خواهد شد شما را در جایگاه بهتری از نتایج جستجو قرار دهد . بصورت اجمالی از موضوعات موردعلاقه موتور جستجوی گوگل می توان به تعداد کلمات کلیدی موجود در هر پست از وبلاگ یا سایت شما ، تعداد لینک های ارسالی از وبلاگ هاو سایت های دیگر به وبلاگ یا سایت شما ، متن موجود در آلت عکس های وبلاگ یا سایت شما و .... اشاره نمود .

قانون حق تکثیر یا کپی رایت را رعایت فرمایید.

لطفا در نظر داشته باشید که صرفا با كپي برداری از مطالب ديگران هيچ گاه موفق به ساخت يك وبلاگ مفيد و موفق نخواهيد شد چنانچه مطلبي را كپي برداي ميكنيد حتما منبع اصلي را با عنوان ماخذ ذكر كنيد اين كار باعث جلب اعتماد مخاطبان وبلاگ یا سایت شما مي شود . فرض كنيد بیننده ای به وبلاگ شما وارد شود و ببيند ، مطلبي كه متعلق به اوست را شما طوري وانمود كرده ايد كه انگار این مطلب متعلق به شماست يقينا بینندگانی که مطالب کپی را بدون ماخذ در وبلاگ شما می بینند دیگر به شما و وبلاگتان اعتماد نخواهند كرد.

 

به عقاید دیگران احترام بگذارید

عقاید هر کس برای خود محترم است ، ممكن است وبلاگ یا سایت شما موافقان و مخالفاني داشته باشد . داشتن مخالف اصلا معناي بدي ندارد بلكه سر زدن مخالفان به وبلاگ شما یک توفیق اجباری است زيرا اين نشان ميدهد كه یک بیننده مخالف مطالب تشکیل دهنده در ساخت وبلاگ شما با تمام دقت ، وبلاگ یا سایت شما را مطالعه كرده و براساس تفكرو عقل گرایی مي خواهد با شما و همفکرانتان به بحث بنشیند و يا شاید وبلاگ شما در حال پيشرفت است و اين موضوع از طرف رقبای وبلاگ یا سایت شما قابل تحمل نيست و آنان ميخواهند شما را دلسرد كنند ...

 

در ساخت وبلاگ یا سایت خود اقدام به تولید محتوا کنید .

اگر شما مطالبي منحصر به فرد در وبلاگ یا سایت خودتان منتشر کنید كه یا نویسنده آن خودتان باشيد و یا برای اولین بار در فضای اینترنت منتشر شود حتما خوانندگان وبلاگ یا سایت شما به وبلاگ شما برمی گردند زيرا خوانندگان وبلاگ شما مي دانند كه با ورود به وبلاگ شما با مطالبي دست اول روبه رو مي شوند كه آنرا برای اولین بار مطالعه می کنند

 

مخالفان را در ساخت وبلاگ خود فراموش نکنید .

اگر دل در گروی تحسین خوانندگان همفکر وبلاگ یا سایت خود دارید بايد بگويم كه داريد وقت خود را تلف مي كنيد مگر اينكه منظور از ساخت وبلاگ شما يك وبلاگ تجاری براي ارايه خدمات يا يك فروشگاه اینترنتی جهت کسب درآمد باشد ولي از آنجا كه بيشتر وبلاگ نويسان به ارايه عقايد خود و يا ديگران می پردازند خواندن نظرات مخالفان در اين وبلاگ ها بيشتر مي تواند به موفقيت در ساخت یک وبلاگ موفق كمك كند.

 

از كم بودن تعداد نظرات وبلاگ خود نگران نباشيد .

تعداد كمي از افرادي كه به وبگردی در فضای اینترنت می پردازند نظراتشان را در مورد پست های ارسالی و شکل ساخت وبلاگ یا سایت توسط وبلاگ نویسان ارسال می کنند پس نبايد نگران اين موضوع باشيد . اگر تعداد نظرات وبلاگ یا سایت شما پايين است دليل آن لزوما خوب و جذاب نبودن مطالب شما نيست و كاملا طبيعي است و برعکس آن اگر مي بينيد كه بعضي وبلاگ ها تعداد نظرات کاربرانشان بالاست اين لزوما بدليل خوب بودن مطالب آن وبلاگ نيست.

هنگام ساخت وبلاگ به نام وبلاگ خود حساس باشيد .

مهمترين و اولين چيزي كه براي ساخت وبلاگ یا سایت خود بايد به آن توجه كنيد عنوان و نام وبلاگ یا سایت شماست.عنوان صفحه وبلاگ يكي از اولين نکاتی است كه موتورهاي جستجو براي ليست كردن و ساخت الویت نمایش نتايج جستجوی خود از آن استفاده ميكنند و يا موقعي كه وبلاگ خود را بروز ميكنيد عنوان وبلاگ شما در صفحه اول سرويس ساخت وبلاگ شما در قسمت آخرين وبلاگ هاي بروز شده به نمايش در مي آيد و می تواند براي شما بازديدكننده جذب كند و همچنين این نام وبلاگ شماست که هنگام تبادل لینک با دیگر وبلاگ ها توجه بینندگان آنها را به وبلاگ شما جلب می کند.

لطفا به آمار بازدید در ساخت وبلاگ خود توجه نکنید .

بدست آوردن آمار بالای بازدیدکنندگان اصلا مهم نيست .معنای این حرف آنست که همه تلاش خود را معطوف به بالا بردن تعداد بازدید از وبلاگ یا سایت خود نکنید زيرا آمار بازدید کنندگان براي بسياري از خوانندگان وبلاگ یا سایت شما اهميت ندارد بلکه آنچه بیش از همه برای خوانندگان وبلاگ شما دارای اهمیت است کیفیت مطالب و قالب وبلاگ یا سایت شماست. اطمینان داشته باشيد در صورت انتشار مطالب دسته اول و با کیفیت به مرور زمان آمار وبلاگ یا سایت شما افزايش پيدا خواهد كرد .

آمار بازدید کنندگان وبلاگ خود را تحلیل کنید .

شمارنده و تحليل گر آمار در وبلاگ خود قراردهيد که کامل ترین آن گوگل آنالیکتیک است . به اطلاعات مهم ارسالی توسط این مرورگرها در ساخت وبلاگ خود توجه کنید. این اطلاعات می توانند برای شما بسیار کارگشا باشد . اینکه بازدید کنندگان شما از چه منطقه جغرافیایی هستند ، از طریق موتورهای جستجو وارد سایت یا وبلاگ شما شده اند یا از طریق تبادل لینک با دیگر دوستان وبلاگ نویس شما ، چه ساعاتی بیشترین بازدید را دارید ، از طریق جستجوی چه کلماتی در موتورهای جستجو به وبلاگ یا سایت شما آمده اند و ... شما مي توانيد با تحليل اين قبیل موضوعات بصورت حرفه ای وبلاگ یا سایت خود را مديريت كنيد زيرا مي توانيد به بسياري از نيازهاي كاربران در ساخت بهتر وبلاگ یا سایت خود پي ببريد .

بازدید کنندگان همیشگی وبلاگ یا سایت خود را بشناسيد .

همواره کاربرانی هستند كه بصورت مرتب براي شما کامنت مي گذارند انگار كه بخواهند غير مستقيم بگويند با شما همراهي ميكنند ، شما بعنوان مدیر وبلاگ براي آنها پيغام اختصاصي بگذاريد. به عبارت دیگر به آنان که براي شما وقت گذاشته اند احترام بگذارید . در ضمن اين ها كساني هستند كه هميشه شما را به ديگران توصيه ميكنند و براي شما و وبلاگ یا سایت شما ارزش قايلند بسیاری از کاربران سایت یا وبلاگ شما در سمت های مختلف اجتماعی نظیر : استاد دانشگاه ، دانشجو ، معلم ، دانش آموز یا پزشک و ... هستند كه به شاگردان ، دوستها و يا همكلاسي هايشان شما را توصيه مي كنند

به سرویس ساخت وبلاگ خود حساس باشید .

سعي كنيد قبل از شروع به وبلاگ نويسي درباره سرويس های ساخت وبلاگ فارسی تحقيق كنيد و سرويس ساخت وبلاگی را انتخاب کنید كه براي شما مناسب تر باشد زيرا هركدام از اين سايت ها مزايا و معايبي دارند مثلا سرویس ساخت وبلاگ بلاگفا هر روز در حال افزايش محدوديت هاست و ديگر مشکل می توان از بسياري كدها و كلمه ها در اين سرويس دهنده وبلاگ فارسی استفاده كرد كه البته بعضي از اين محدوديت ها بجاست .

با دیگر وبلاگ ها تبادل لينك كنيد .

با مطالعه وبلاگ های دیگر به آن دسته از وبلاگ هایی که موضوعات در ساخت آنها به موضوع ساخت وبلاگ یا سایت شما نزديكتر است پيشنهاد تبادل لينك بدهيد در ضمن سعي كنيد با وبلاگ ها یا سایت هایی تبادل لينك كنيد كه وضعيت تعداد کاربران و کیفیت مطالب اشان در حد وبلاگ یا سایت شما يا بالاتر است .

لينك وبلاگ خود را ثبت کنید .

درهر سايت یا وبلاگی كه مي توانيد آدرس اینترنتی سایت یا وبلاگ خود را ثبت كنيد. بطور مثال در ثبت وبلاگ سرويس دهنده و يا سايت هاي ثبت لينك و سايت هاي تبادل لينك .

برای ساخت وبلاگ در سايتهاي دوست يابي عضو شويد

در سايت یا وبلاگ هاي دوست يابي عضو شويد و در آنها یک کاربر فعال و اکتیو باشيد ضمنا در پروفايل و یا قسمت اطلاعات شخصی خود در اين سايت ها حتما آدرس اینترنتی وبلاگ خود را درج كنيد

در ساخت وبلاگ خود از برنامه های مالتی مدیا استفاده کنید .

شاید عكس هايي كه بر روي آنها آدرس سايت یا یک وبلاگ درج شده يا آهنگ هايي كه در خود يك آدرس سايت یا وبلاگ را دارند و يا كليپ هاي ویدیویی كه در ابتدا و انتهاي خود يك آدرس اینترنتی را نشان مي دهند ديده باشید. بیاد داشته باشید که اين نوع فايل هاي مالتي مديا با استفاده از امکانات اشتراک گذاری نظیر بلوتوث موبايل به سرعت در بین اقشار مختلف جامعه گسترش ميابند و آدرس اینترنتی سایت یا وبلاگ شما را تا دورافتاده ترین نقاط جغرافیایی با خود حمل می کنند و براي وبلاگ یا سایت شما تبلیغ مي نمایند

براي وبلاگ ديگران كامنت بگذاريد .

به وبلاگ ديگران برويد و برايشان كامنت بگذاريد اگر شما با مطالعه وبلاگ دیگران براي آنان كامنتي آگاهانه بگذاريد (نه اينكه بدون مطالعه بگوييد وبلاگ زيبايي داري) او هم به احتمال زياد خواهد آمد و وبلاگ شما را مطالعه كرده برايتان نظر ميگذارد . پس اين يك روش موثر براي جمع آوري نظرات ديگران نيز ميباشد . از دیگر محاسن این روش می توان به جلب خوانندگان کامنت ها در وبلاگ دیگران به سمت وبلاگ شما اشاره کرد .

به رنگ بندی های موجود در ساخت قالب وبلاگ یا سایت خود دقت نمایید .

توصیه عمومی این است که سعی نمایید در ساخت قالب وبلاگ یا سایت خود از رنگ پس زمينه روشن تر(مثلا سفيد) و براي رنگ متن هاي سایت یا وبلاگ خود از رنگ هاي تيره تر استفاده نمایید: (مثلا مشكي) و اين بدليل آن است كه رنگ پس زمينه تيره در ساخت قالب سایت یا وبلاگ با رنگ متن سفيد بشدت موجب خستگي چشمان مي شود(که البته امتحانش بی ضرر است) و اين باعث خستگی كاربران سایت یا وبلاگ شما خواهد شد .

در استفاده از جاوا اسكريپت گزیده عمل کنید .

استفاده بیش از حد از کدهای جاوا اسکریپت مي تواند باعث بروز مشکلات فنی در عملکرد وبلاگ یا سایت شما شود و اثرات نامطلوبي روي صفحات وبلاگ شما داشته باشد و حتي بعضي از وقت ها باعث ميشود كدها بدرستي عمل نكنند .

لينك هاي خارجي وبلاگ را در پنجره جديد و لينك هاي داخلي وبلاگ را در خود پنجره باز كنيد .

عملکرد عمومی لینک دهی در سایت یا وبلاگ معمولا بر این منوال است که سعي كنيد اگر به خارج از وبلاگ خود لينك مي دهيد مثلا به وبلاگ دوستتان لينك در پنجرهً جديد باز شود و اگر به داخل وبلاگ خود(مثلا از پستي به پست ديگر) لينك مي دهيد لينك در خود پنجره باز شود .

زمان بارگذاری سایت یا وبلاگ خود را کم کنید .

استفاده زياد از تصاوير و ساير عناصري كه زمان بارگذاری وبلاگ یا سایت شما را افزايش مي دهند نه تنها به سود شما نيست بلكه هميشه به ضرر شماست (سرعت بارگذاری یکی از آیتم های مهم نزد گوگل در امتیاز دهی به وبلاگ شما محسوب می شود ) خصوصا اگر براي كساني وبلاگ نويسي ميكنيد كه در داخل ايران هستند با توجه به این مساله که سرعت اینترنت در ایران بسیار پایین است .

روش های مختلفي را براي ارتباط با وبلاگ یا سایت خود قرار دهيد .

در شبکه های اجتماعی با نام وبلاگ خود ثبت نام کنید و مطالب ارسالی خود را بوسیله شبکه های اجتماعی در دسترس کاربران در اقصی نقاط دنیا قرار دهید به كابران اين امكان را بدهيد از مسیرهای متعدد بتوانند با شما و مطالب وبلاگ یا سایت شما در تماس باشند.

وبلاگ های رقیب را ارزيابي كنيد .

از وبلاگ هاي مشابه با موضوعات وبلاگ یا سایت خود دیدن کنید و از نقاط مثبت و منفی این وبلاگ ها برای بهبود وضعیت وبلاگ خود استفاده نمایید. شما با این کار امکان بررسی رقبای خود را خواهید داشت و میزان تلاش شما برای پیدا کردن جایگاه در بین وبلاگ های با موضوعات مشابه برای شما روشن خواهد شد .

لطفا از جمله هاي مايوس كننده اجتناب كنيد .

وبلاگ ها یا سایت های متعددی در فضای اینترنت وجود دارند که با جملاتی از قبیل : این وبلاگ تا فلان مدت ديگر فعاليت نخواهد كرد ، يا من از نوشتن خسته شده ام و ديگر حسش نيست ، يا اگر نظر ندهيد من هم ديگر نخواهم نوشت و بسياري مطالب ديگر ... سعی در جلب توجه بیشتر مخاطب خود دارند .این در حالی است که قبیل جملات بازديدكنندگان را دلسرد ميكند و آنها را از دنبال كردن وبلاگ شما باز ميدارد زيرا آنها به دنبال منابع مطمئن هستند كه وبلاگ نویس بعنوان مدیر وبلاگ هيچ توقعي از آنان ندارد .

وبلاگ یا سایت خود را در فاصله های زمانی کوتاه بروزرسانی کنید.

چنانچه نمي توانيد در فاصله های زمانی کوتاه وبلاگ خود را آپديت كنيد سعی کنید با استفاده از کد تاریخ و ساعت و یا عرض تبریک و تسلیت برای مناسبت هاي مختلف وبلاگ خود را بروز کنید این مطلب هم برای خوانندگان وبلاگ شما و هم برای موتور های جستجو حائز اهمیت است .

در جایگاه یک وبمستر همواره دانش خود را افزايش دهيد .

لزومی ندارد بعنوان یک وبلاگ نویس به زبانهاي برنامه نويسي تسلط داشته باشيد چرا که اصولا فلسفه پيدايش وبلاگ اين است كه كاربران بدون داشتن دانش زياد در زمینه کامپیوتر بتوانند مطالب خود را در فضای اینترنت منتشر كنند ولي شما نیازمندید که برخی اصول وبمستری از قبیل : پيج رنك گوگل ، پهناي باند ، ترافيك وبسايت ، گوگل آنالیز و ... مطلع باشید و آخرین تغییرات در این موارد را با جستجو در اینترنت پیگیری کنید .

نوشته شده توسط:آرمان عزیزپور


نظرات شما عزیزان:

2r3aam
ساعت14:57---16 دی 1394
مرسي عالي بود..........موفق باشي

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش کامپیوتر از مقدماتی تا پیشرفته و آدرس azizpour-pc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 AZIZPOUR-PC